Nederlandse stress in Zuid Afrika - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Inge en Alette - WaarBenJij.nu Nederlandse stress in Zuid Afrika - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Inge en Alette - WaarBenJij.nu

Nederlandse stress in Zuid Afrika

Door: Alette en Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Alette

14 Februari 2015 | Nederland, Nederland

Lieve lezers,
He he eindelijk bericht van ons, excuses voor de late reactie. Maar Internet gaat niet zoals gepland en zou moeten gaan. Wij zijn veilig aangekomen in Kaapstad, woensdagavond. Daar werden we goed ontvangen door ontzettende lieve mensen Jacob en Retha. We zijn 2 dagen bij hen in strand gebleven, waarna we werden opgehaald door het Elim tehuis. Toen we in Bredadorp aankwamen, stopten we plotseling en werdt ons uit het niets meegedeeld dat wij onze boodschappen konden doen. Dus met ons Nederlands temperament wilden we de mensen in de bus niet te lang laten wachten, met als gevolg dat wij als een kip zonder kop door die winkel heen vlogen om al onze boodschappen te halen. Toen we met vijf zakken boodschappen, 10 minuten later de winkel uitstormden, bleek deze haast voor niets te zijn, want we hebben nog 10 minuten op de parkeerplaats gewacht. Dus voor ons les 1: GEEN STRES! Eenmaal in Elim aangekomen werden we liefdevol ontvangen door de mensen van het tehuis. En we zijn ontzettend blij met ons eigen huisje.
Vandaag zijn we met een Nederlands echtpaar Harm en Charlotte op pad geweest, zij hebben ons laten zien hoe onbeschrijfelijk mooi Zuid-Afrika is. Dit is niet met woorden te beschrijven en niet met foto's te fotograferen. En we zijn na drie dagen Zuid-Afrika al op het aller zuidelijkste puntje van geweest van het prachtige land!

We danken God voor deze geweldige kans om hier te verblijven en voor Zijn voorzienigheid !

Iedereen een heel fijn weekend toegewenst ! En we hopen snel weer iets te laten horen !

Liefs Alette en Inge

• 14 Februari 2015 - 20:12

Mama Carola:

Lieve meiden,
    Wat geweldig om nu al zulke enthousiaste geluiden te horen van jullie.
    Hoe belangrijk is toch een hartelijk ontvangst! En die hebben jullie vast!
    Doe Harm en Charlotte de hartelijke groeten! Ik ben heel blij dat ik hen hier in Nederland ontmoet heb, nu weet ik over wie jullie het hebben!
    Wij bidden voor jullie om bescherming en de zegen van onze hemelse Vader!
    En wees een zegen!
    Liefs,

• 14 Februari 2015 - 20:52

Papa En Mama Beens:

Hallo meiden,

Wie verre reizen maakt kan veel verhalen, jullie worden wel behoorlijk onthaast begrijpen we en dat hebben jullie echt verdient!

En dat jullie daar zo super ontvangen worden en overal mee naartoe genomen worden door jullie'stiefouders' vinden we gewoon geweldig.

Van deze kant een goede zondag toegewenst.

• 14 Februari 2015 - 20:54

Maria:

Lieve meiden,

Wat fijn om te lezen dat jullie het naar de zin hebben! Mooi dat jullie zo gastvrij en goed ontvangen worden. Het zal dus helemaal goed komen.
    Ik heb al veel foto's voorbij zien vliegen maar het ziet er fantastisch uit!
    Hahaa, je kunt het rustig aan doen dus..

Take it easy girls! ;-)
    Heel veel succes maandag op jullie eerste dag & een fijn weekend verder!

Kuss

• 14 Februari 2015 - 21:02

Janita Uit De Fles:

Gaaf zeg! Gaaf zeg om voor deze mensen te werken! Ik volg jullie nu al! :)

• 14 Februari 2015 - 23:00

Wieneke:

heej Alette en Inge,

Wat leuk om jullie verhaal te lezen en wat fijn dat jullie het nu al goed en gezellig hebben!
    Nog heel veel plezier en succes met maandag 1e dag stage!!

Liefs Wieneke

• 18 Februari 2015 - 18:28

Ilona:

Ha dames,

Wat fijn om direct al zo'n positief verhaal te lezen..
    De enthousiasme is door het hele verhaal te voelen, ik wordt er gewoon jaloers van! :p
    Ik hoop dat jullie eerste stagedagen met net zoveel positiviteit verlopen zijn en wens jullie veel succes!

Liefs Ilona