Onze eerste week in Elim - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu Onze eerste week in Elim - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu

Onze eerste week in Elim

Blijf op de hoogte en volg Inge en Alette

20 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Elim

Ha allemaal,

Weer eventjes een update van ons, vanuit het zonnige en super warme Zuid-Afrika. Met ons gaat het echt heel goed, we genieten ontzettend van alle nieuwe indrukken.
We worden hier ontzettend goed opgevangen door de zusters van het Elim tehuis en door de rest van het dorp, de mensen kennen ons namelijk al.

Dit komt door zondag, we waren in de kerk en er werd ons medegedeeld dat wel eens welkom geheten konden worden. Wat we niet wisten was dat plotseling onze namen werden genoemd en we moesten gaan staan. Terwijl we stonden werd er verteld wat we hier kwamen doen, nadat we een groot applaus kregen van de gemeente, mochten we weer gaan zitten. 'Hebben wij weer hoor'

Deze eerste week is voor ons een introductie week, zo wordt ons uit gelegd tijdens meetings hoe de instelling werkt en hebben we een kijkje mogen nemen bij een out- reach project van Elim Home in Gansbaai. Dit is een opvangcentrum/activiteitencentrum voor gehandicapte kinderen in nabije omgeving. In Gansbaai zijn we ook langs huizen gegaan waar gezinnen met een gehandicapt kind wonen.
Het was voor ons best wel een shock om te ervaren hoe rijk wij zijn, in verhouding met hoe weinig tot niks deze mensen hebben. Het is niet in woorden uit te leggen hoe dat voor ons was. Ook het feit dat de verschillen in rijk en arm in Zuid-Afrika zo groot zijn zet ons wel tot nadenken. We mogen gezegend zijn met het land waarin wij zijn opgegroeid.

Ook hebben we een rondleiding gehad door Elim, dit door één van de zusters van het tehuis. Nu hebben we Elim beter leren kennen en weten we waar alles te vinden is.

Vandaag hebben we gewinkeld in Bredasdorp en Caladon, dus zo hebben we ons vrije dagje weer heerlijk Europees besteed;)

Liefs, ons

(Ps. er worden foto's toegevoegd, van ons huis en andere momenten/plaatsen)

• 20 Februari 2015 - 19:24

Papa En Mama Beens:

Hallo dames,

Geweldig dat jullie weer een bericht geplaatsts hebben. We zijn blij dat jullie eerste week zo geweldig verlopen is.
    Je wordt er toch helemaal stil van zo'n geweldige begeleiding als jullie krijgen.

Volgens mij staan jullie helemaal te popelen om aan de slag te gaan.
    En met de liefde waarvan jullie blijk geven om wat voor je naaste te betekenen kan dit jullie nooit zwaar vallen.

En inderdaad we weten zelf niet in wat voor weelde we opgegroeid zijn, totdat we met het tegenovergestelde te maken krijgen, zoals jullie nu meemaken.

Veel sterkte daar en je weet je hoeft het nooit alleen te doen!

Groetjes uit van de Greente

• 20 Februari 2015 - 21:27

Harmke:

Hoi Alette,

Wat hebben jullie al een geweldige week achter de rug. Naar ik begrijp gaat volgende week het echte werk beginnen? Jullie zullen wel popelen om aan de slag tegaan. Maar wat een verschil dan met hier . Zou zo wel eens even om het hoekje willen kijken. Ook leuk om de foto's te zien . Heel veel succes met jullie werk.

Groetjes voor jullie allemaal van oom D en tante H

Verslag uit: Zuid-Afrika, Elim

Inge en Alette

Lieve lezers, Wij zijn Inge en Alette, wij hopen vanaf 11 februari naar Zuid-Afrika te gaan. We hopen stage te gaan lopen bij Elim Home, dat is een gehandicapten tehuis. Onze ervaringen en hoe het met ons gaat willen we met jullie delen, daarom willen we zo nu en dan een verhaal op onze blog neerzetten! Liefs, Inge en Alette

Actief sinds 14 Jan. 2015