9 weken verder en 10 kilo aangekomen :) - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu 9 weken verder en 10 kilo aangekomen :) - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu

9 weken verder en 10 kilo aangekomen :)

Door: Alette en Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Alette

14 April 2015 | Zuid-Afrika, Elim

Daar zijn we weer! We hebben het hier nog steeds heel erg naar ons zin! Ook de kilo's vinden het erg leuk om hier aanwezig te zijn ! ;p Daarom hebben we nu besloten alleen nog maar gezond te eten en we doen ons best ;p

We zijn 2 weken geleden een weekend met de andere stagiaires ( Ina, Janina en Manon) in Kaapstad geweest. We hebben in een backpackers geslapen, wat al een hele ervaring op zich was. Vrijdags zijn de naar de Botanical Garden in Kirstenbosch geweest. Wat erg mooi was! ’s Avonds hebben we op de Signal Hill onder het genot van een savanna de zonsondergang bekeken.
De volgende dag zijn wij samen met de Sightseeing bus mee geweest en hebben we heel Kaapstad doorgereden, we konden uit en instappen waar we wilden.

Het is ondertussen al weer Pasen geweest en ook in Elim wordt dit groots gevierd. Zo is hier de week voor Pasen elke avond kerk, worden de graven mooi gemaakt en word er op 1e paasdag in een lange stoet vanuit de kerk naar de begraafplaats te gelopen en de namen van de overledenen van het afgelopen jaar opgenoemd. Met de andere studenten hebben wij de donderdag voor Pasen de graven van alle overleden kinderen en vrijwilligers van Elim Tehuis met bloemen opgemaakt. Een hele bijzondere ervaring!
De donderdagmiddag hebben we met de kinderen van het tehuis de door Alette en de kinderen van haar groep geverfde paaseieren gezocht. Ina en Janina ( de OT’ers) hadden ze verstopt en nadat de kinderen de eieren hadden gevonden mochten ze deze lekker opeten :D

Met Goede Vrijdag hebben wij bij de directrice van het Tehuis en haar man, de dominee, heel traditioneel kerrie vis gegeten.
Op 1e paasdag wilden wij ook graag mee lopen met die stoet, dus stonden wij om 6 uur op en waren we om half 7 bij de kerk. We gingen de kerk in en op een gegeven moment vroegen we ons af wanneer we naar de begraafplaats gingen, maar uitgerekend dit jaar ging dat niet door omdat het regende buiten…
We hebben dit Pasen ongeveer 4 Paas-ontbijten gehad met onze eigen geverfde paaseieren.
Ons Pasen hebben we dus ontzettend uitgebreid en goed gevierd!

Toen het paasweekend weer voorbij was hebben we weer lekker stage gelopen. We merken dat we steeds meer de ritme en onze plek beginnen te krijgen, ook wat betreft collega’s waar we soms ontzettend veel lol mee kunnen hebben!

Afgelopen weekend waren we weer in Kaapstad. Het is fijn om de weekenden weg te gaan, omdat we op het terrein van Elim Tehuis wonen en als we dus het weekend vrij zijn, horen we nog steeds de kinderen en hebben we nog steeds veel met het tehuis te maken. En we kunnen op deze manier ook veel van Afrika zien.
Vrijdag zijn we naar het Robben Island geweest, mooi om een stuk geschiedenis van Zuid-Afrika te zien. Het was erg mistig en hadden daardoor niet heel veel uitzicht maar toch was het zeker de moeite waard!
Zaterdag hebben we gewinkeld en daarna hebben we heerlijk in de Atlantische oceaan gezwommen, weer iets af kunnen vinken van onze bucket list! :)
Zondag zijn we naar een kerk geweest in Kaapstad, dit was een Methodische Church. We wisten niet wat dit inhield maar lazen op internet dat ze de bijbel als enigste grondslag hadden dus zijn we hier naar toe gegaan. Het was een mooie dienst, wel anders dan we gewend zijn maar het is interessant om de verschillende kerken te bezoeken.

We zijn nog steeds heel dankbaar dat we in Afrika mogen zijn en dit mogen meemaken. Ook het feit dat we zo goed met onze huisgenoten kunnen opschieten is ons veel waard.

‘n drukkie, Alette en Inge.

• 14 April 2015 - 21:02

Pa En Ma Beens:

Kijk zo zie je maar weer, dat jullie wereld reizigers bij uitstek zijn en Zuid Afrika ook van alle kanten meemaken en zien.
    En over die tien kilo exstra moeten jullie maar niet druk maken, die gaan er wel weer af als jullie thuis zijn, als het jullie zelf niet lukt helpen we je daar wel even mee (-;"

Veel Sterkte en de groeten van deze kant waar het nu zomers begint te worden.

• 14 April 2015 - 21:07

Miriam:

Super leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben! :)
    We missen jullie echt, maar het is goed om te weten dat jullie het zo leuk hebben!
    Geniet nog van jullie tijd daar en van elkaar natuurlijk. ;-)

Liefs!<3

• 14 April 2015 - 21:44

Ilona:

Leuk om te lezen hoe goed jullie het hebben!
    De tijd vliegt hier in Nl ook, geniet er daar dan maar dubbel van! ;)

Liefs..

• 14 April 2015 - 21:47

Maria:

Wat goed om te lezen dat jullie al zoveel ervaringen daar op hebben gedaan. En jullie worden nog steeds hardstikke gastvrij ontvangen dus?

Hahaa zometeen een olifantje als jullie terug komen. ;p
    Als de regering besluit om die stroom er nog wat langer af te houden, dan eten jullie elke avond sla enzo.
    Miss wel een goed idee..
    Hihi noujaa 10 kilo meer of minder je blijft mijn mooie vriendin..

Baie dankie skattebol!

Enjoy.
    Liefs,
    Maria

• 15 April 2015 - 22:51

Harmke:

Hoi Alette,

Wat leuk om te horen dat jullie het zo fijn hebben.
    En 10 kilo aan komen betekend natuurlijk wel dat jullie goed voor je zelf zorgen.
    Ook geweldig dat julie zoveel dingen iedere keer gaan bekijken zo steek je wel wat van het land en de omgeving op. Ik wordt er wel super nieuwschierig van. Om het hoekje kijken komt zo wel een stukje dichter bij.

Groetjes, ons

• 20 April 2015 - 22:50

Gerda Beens:

Hallo Alette en Inge

Zo te lezen hebben jullie het daar goed naar de zin, en de 10 kilo dat konden jullie beiden nog wel gebruiken!!!! Jullie zullen er al wel veel mee gemaakt hebben, maar ook dankbaar werk, om wat voor een ander te betekenen.

Alette en Ingen wij wensen jullie sterkte en Gods Zegen toegewenst!!!!

M.V.G Egbert Gerda en de kids uut Gaelemuun