Een heerlijk leventje :) - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu Een heerlijk leventje :) - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu

Een heerlijk leventje :)

Door: Alette en Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge en Alette

14 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Elim

Lieve allemaal,

Eindelijk weer een berichtje van ons! We zijn hier namelijk heel erg druk! Stage gaat erg goed, we zijn erg hard bezig met het afronden van onze opdrachten. En genieten ook nog volop van de kinderen. Sinds 3 weken zijn we begonnen met het organiseren van muziek- donderdagmiddagen. We verbouwen de gym tot een rolstoel- dans en zingfestival. De kinderen vinden het geweldig en genieten hier enorm van. Als je de lachende gezichtjes van ze ziet, weten wij ook waarom wij dit organiseren en waarom dit werk onze passie is.

Ook het personeel zie je van deze muziekmiddagen genieten en dansen gezellig mee! Helaas mogen we geen foto’s van de kinderen publiceren op internet dus deze kunnen we niet bij ons verslag voegen.
Omdat we hier met Duitse stagiaires en met Nederlandse stagiaires zijn werd er gevraagd of we een Duits- Nederlandse dag wilden organiseren en typisch Duits en typisch Nederlands eten wilde maken. Om zo op deze manier ook een klein stukje van onze cultuur aan hen te laten zien. Het personeel kon in hun pauze hiervan eten. Dit werd heel erg gewaardeerd door het personeel en het was echt erg leuk om te doen.

Wat we natuurlijk niet kunnen vergeten is het bezoek van mevrouw Stam en mevrouw Moerman met hun mannen. Dat was ontzettend gezellig en we zijn heel blij dat we een stukje van ons werk wat wij doen aan hen konden laten zien. We zijn met hen uit eten geweest en voor zondag hebben wij een grote bak lasagne gemaakt en hebben we daar met z’n allen van gegeten.
Ook zijn we nog in Cape Agulhas geweest, dat is het meest Zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika.

Verder is ons leventje hier lekker doorgegaan. In het huishouden hebben we goed onze draai gekregen dus moeders; straks doen wij het allemaal thuis! :)

Afgelopen 5 dagen hebben we vakantie gehad. Eerst zijn we naar Kaapstad gegaan om daar 1 nacht te verblijven in onze stam- backpackers; Sunflowers-stop! ’s Avonds hebben we de Lionshead beklommen om de sunset te bekijken.
Zaterdag tot maandagochtend zijn we in Muizenberg geweest. Hier hebben we lekker uitgerust en genoten van onze vakantie en het mooie weer en het strand.
Maandag zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest. Daar is echt een super gave natuur. We zijn met de auto het hele natuurreservaat doorgereden en alles bekeken. Tijdens de brand in Kaapstad heeft het ook in Kaap de Goede Hoop flink gebrand en hier waren de sporen nog steeds van te zien.
Dinsdag was de verjaardag van Janina, we hadden een verrassing voor haar georganiseerd en moesten daarvoor om 6 uur in de ochtend opstaan. Na 2 uur rijden en heel wat files kwamen we aan in HottentottenHollands Natuurreservaat. We gingen quad rijden. Dit was echt vet!
’s middags hebben we de sunset bekeken op de Tablemountain en toen lekker in Waterfront uit eten geweest.
Woensdag morgen moesten we afscheid nemen van Manon. Haar stage in Elim zit er alweer op. Samen met Ina en Janina zijn wij weer terug naar Elim gegaan.
Het was echt een super vette vakantie!
De tijd gaat nu wel heel snel. We hebben nog 3 weken stage en dan nog 2 weken vakantie. Hier praten we liever nog niet over. ;-)

Jullie horen snel weer van ons!
Knuffel,
Alette en Inge

• 15 Mei 2015 - 11:45

Julia:

ik vind de foto's mooi ;)

• 17 Mei 2015 - 22:04

Mama Carola:

Wat ben ik benieuwd naar jullie kookkunsten zeg!
    Ik kan dat heel goed uit handen geven

• 17 Mei 2015 - 22:40

Evelien:

Ha meis,
    Erg leuk om je verhalen te lezen! Ik sprak je moeder nog vanmorgen en die beaamde ook dat je het ontzettend goed naar je zin hebt. Wat fijn en wat ben je daar een zegen!
    Enne, je komt hier maar een keer koken;-)

dikke knuffel van ons allemaal!