'Hebben wij weer' - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu 'Hebben wij weer' - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu

'Hebben wij weer'

Blijf op de hoogte en volg Inge en Alette

07 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Elim

Hallo Hollanders,

Na weer een weekje stage willen we jullie opnieuw op de hoogte brengen van onze ervaringen. Wij zijn allebei sinds deze week op twee nieuwe groepen. Inge op de 'Sproetjies' en 'Teelepeltjes, en Alette op de 'Smurfies' en de 'Butterflies'. We kunnen in één woord wel zeggen dat we het hier: GEWELDIG vinden. Het zijn fantastische kinderen waar we mee werken en voor ons een hele uitdaging om passende en leuke activiteiten voor hen te bedenken en uit te voeren.
Op deze groepen voelen we ons echt thuis, deze kinderen zijn het levende bewijs waarom wij voor deze stage en onze opleiding hebben gekozen.
De kinderen zijn bijna allemaal ernstig beperkt, met een IQ niet hoger dan 35, en hebben daardoor veel zorg nodig. Dit op zowel de gebieden als verzorging en verpleging als begeleiding.
We vinden het heerlijk om met deze kinderen te werken, ze te verzorgen en activiteiten aan te bieden en heel veel liefde en aandacht te geven!

De afgelopen week was ondanks de fijne stage dagen, ook spannend. Zoals jullie misschien al wel weten, was er een flinke brand van uit Kaapstad, dit breidde zich uit tot 9000 hectare brand, dat ook richting Elim kwam. Vanaf ons huis vandaan was de brand 10 kilometer verder op, dit was voor ons wel even beangstigend. Maar gelukkig is de brand na 4, 5 dagen de brand weer onder controle, dus kunnen we hier weer veilig verder leven.

Afgelopen woensdag zijn we naar Kaapstad vertrokken voor een cursus over autisme. Dit was echt heel interessant en hebben hier van ook veel van mogen leren. Ook al was alles in het Engels, 90% hebben we verstaan en begrepen. :)

Vandaag hebben we een heerlijke dag in Gansbaai gehad, pff daar waren echt even aan toe. We hebben genoten van de prachtige kust en de heerlijke vis, want zelf Inge heeft hele vis op;)

Ohow HELP, wij hebben een groot probleem sinds deze week: wij beginnen hetzelfde te denken, te zeggen en te doen. En dat alles op hetzelfde momenten, OEPS! :$
'Hebben wij weer hoor'

Lekker naweek julle,

Kus, Inge en Alette

• 09 Maart 2015 - 09:20

Pa Beens:

Wauw, dat ziet er prachtig uit, maar het lijkt me geen uitstekende plek om te gaan zwemmen in Gansbaai met al die enorme haaien daar, dan maar een vis en patat van een bord.

Veel succes verder!

Groetjes,
    Pa en ma

Verslag uit: Zuid-Afrika, Elim

Inge en Alette

Lieve lezers, Wij zijn Inge en Alette, wij hopen vanaf 11 februari naar Zuid-Afrika te gaan. We hopen stage te gaan lopen bij Elim Home, dat is een gehandicapten tehuis. Onze ervaringen en hoe het met ons gaat willen we met jullie delen, daarom willen we zo nu en dan een verhaal op onze blog neerzetten! Liefs, Inge en Alette

Actief sinds 14 Jan. 2015