Kleine indruk van alles. - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu Kleine indruk van alles. - Reisverslag uit Elim, Zuid-Afrika van Inge en Alette - WaarBenJij.nu

Kleine indruk van alles.

Blijf op de hoogte en volg Inge en Alette

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Elim

Hi allemaal,

Na een eerste intensieve week stage beginnen we onze draai binnen Elim Tehuis te vinden. De eerste dagen waren best wel heftig voor ons, dit ook omdat inzien hoe we rijk gezegend zijn in Nederland met zoveel voorzieningen. Maar inmiddels kunnen wij hier onze weg in vinden, het is heerlijk om met deze lieve kinderen te werken en we genieten er ook ontzettend van als we met z'n tweeën en allebei een cliënt door het dorp wandelen. En niet alleen wij, maar de cliënten genieten hier ook van! :-) Onze werkdagen zijn van 8 uur s'ochtends tot 5 uur s' middags, tussen door hebben we drie pauzes waarin we elkaar kunnen spreken en onze ervaringen kunnen delen.

De instelling betrekt ons ook bij verschillende activiteiten buiten de instelling, zoals een workshop over autisme in Kaapstad aankomende woensdag.

Tussen onze stage door mogen we ook genieten van dit prachtige land, zo zijn we al naar verschillende plaatsen in de buurt van Elim geweest, zoals een heerlijk dagje Hermanus afgelopen week. Ook in de Spar in Bredasdorp zijn we regelmatig te vinden;)

De mensen in Elim betrekken ons bij verschillende activiteiten die er te doen zijn, zo raken we goed geïntegreerd hier. Zoals een modeshow/toneel avond, waar kinderen uit het dorp meekonden doen. Of een bingo avond waar we afgelopen zaterdag met mee hebben gedaan en waar Alette vlees heeft gewonnen. :)

Hier aan de andere kant van de wereld gaat het goed, we beginnen te wennen aan de Afrikaanse cultuur en de taal. Vanavond hebben we onze eerste Afrikaanse les gehad, we hebben hier geleerd hoe we ons in het Afrikaans voorstellen. De taal lijkt veel op het Nederlands, maar je moet goed oppassen met bepaalde woorden want die kunnen een totaal andere betekenis hebben zoals aardig dit betekent in het Afrikaans eigenaardig, dus het tegenovergestelde, oppassen geblazen dus!
We hopen jullie de volgende keer meer te vertellen over onze ervaringen hier, dit was alvast een kleine indruk van alles.

Liefs Inge en Alette

• 02 Maart 2015 - 21:18

Ilona:

Leuk dames! Zet hem op.. God bless you :)

• 02 Maart 2015 - 22:15

Mama Carola:

Fijn dat jullie zo snel wennen aan het leven daar!
    En goed je best doen met de taal he?
    Geniet van alles!

• 04 Maart 2015 - 14:39

Omina:

Lieve Inge en Alette, wat een goede berichten, heerlijk om te lezen.
    Het lijkt me toch zo,n interessant taaltje daar!
    Ik wens jullie heel veel zegen.
    Het is super fijn dat jullie iets voor die kinderen daar kunnen betekenen.!!
    Alles doen als voor het aangezicht van de Heere, dan wordt alles makkelijker omdat je Zijn goedkeuring er over merkt!! en......HIJ geeft er blijdschap bij!!
    Zo,n grote God hebben we!!
    Fijn dat jullie elkaar hebben, de Heere Jezus stuurde ook nooit iemand alleen op pad!!
    Heel veel liefs en Zegen,
    Omina.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Elim

Inge en Alette

Lieve lezers, Wij zijn Inge en Alette, wij hopen vanaf 11 februari naar Zuid-Afrika te gaan. We hopen stage te gaan lopen bij Elim Home, dat is een gehandicapten tehuis. Onze ervaringen en hoe het met ons gaat willen we met jullie delen, daarom willen we zo nu en dan een verhaal op onze blog neerzetten! Liefs, Inge en Alette

Actief sinds 14 Jan. 2015